Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Så här jobbar Haninges kommunala förskolor

Alla våra kommunala förskolor arbetar efter samma pedagogiska upplägg och samma inriktning på verksamheten - allt för varje barns bästa. Därför kommer du och ditt barn att känna igen er, oavsett vilken kommunal förskola ni besöker. Vårt gemensamma arbete har blivit en kunskaps- och inspirationskälla långt utanför vår kommungräns vilket gör att våra förskolor är en förebild för många förskolor runtom i landet.

Barn springer utomhus. Över bilden står det: Välkommen till Haninges kommunala förskolor

I förskolan ska ditt barn lära sig ta egna initiativ, få utlopp för sin fantasi, kreativitet och stimulera till eget ansvar. Forskning visar att ju större ordförråd barnet har i förskoleålder, desto bättre förutsättningar har barnet att lyckas i skolan. I nära samarbete med grundskolan skapar vi en så smidig och sömlös övergång som möjligt för ditt barn från förskola till förskoleklass.

Tillsammans med dig som vårdnadshavare, i ett nära och förtroendefullt samarbete, skapar vi de bästa förutsättningar för att just ditt barn ska utvecklas rikt och mångsidigt.

I filmen berättar några av våra pedagoger om hur de arbetar med barnen.

Senast uppdaterad: 23 maj 2018