Hej! Du använder en gammal webbläsare

Avdelningen Humlan

På Humlan går de äldre barnen som är 4–5 år. Vi arbetar projektinriktat och med värdegrunden, barns trygghet och omsorg i samspel samt med språk, matematik och naturvetenskap.

Ateljén på Tamburinen. Ateljén på Tamburinen. Foto: Jannice Jarpe

På Humlan använder vi oss av ett utforskande arbetssätt där barnen kan fördjupa sig i frågor och söker svar samt möta pedagoger som är engagerade. Våra miljöer är inspirerande och uppmuntrar barnens intresse för utforskande. Vi utmanar barnens kreativitet och fantasi genom att skapa med hjälp av olika material och tekniker. Under dagen delar vi in barnen i mindre grupper och utforskar tillsammans med dem, både inomhus och utomhus.

På Humlan arbetar vi med skolförberedande aktiviteter och fokuserar mycket på att barnen ska bli självständiga och klara av mycket själva. Detta stärker även barnens självkänsla och att kunna lita på sin egen förmåga.

Senast uppdaterad: 7 september 2018