Hej! Du använder en gammal webbläsare

Avdelningen Nyckelpigan

Nyckelpiga är en avdelning för de yngsta barnen 1–3 år. Vi arbetar projektinriktat och utefter barnens behov och intressen.

Ateljé hos Tamburinen. Ateljé hos Tamburinen. Foto: Jannice Jarpe

I vårt projektarbete fokuserar vi oss på jaget, att se sig själva som en del av något större, en gemenskap i en drömvärld. Vatten är vårt huvudprojekt där barnen kommer att få möjlighet utforska vatten med alla sina sinnen. Huvudsaken är att barnen ska lära sig genom lek om vattnets betydelse. Varför finns och varför behöver vi vatten? Varifrån kommer vatten och hur vi ska värna om vatten?

Under dagen delar vi in barnen i mindre grupper och utforskar tillsammans med dem, både inomhus och utomhus. Vi på Nyckelpigan samarbetar med Myggan i projektarbetet då vi har samma inriktning och arbetssätt.

Senast uppdaterad: 7 september 2018