Hej! Du använder en gammal webbläsare

Avdelningen Lysmasken

Avdelningen Lysmasken är en 3–5 årsavdelning där vår ambition är att ha en stimulerande och tillåtande miljö såväl ute som inne.

Matrummet på Tamburinen. Matrummet på Tamburinen. Foto: Jannice Jarpe

Vi arbetar dagligen med barnens utveckling både i grupp och som individ. Alla ska bli hörda, sedda för tillsammans som grupp blir man stark, men också på individnivå om man är trygg i sin grupptillhörighet.

På Lysmasken tillbringar vi mycket tid utomhus oavsett väder och vi gör utflykter i skog och mark i vårt närområde.  Vi erbjuder barnen olika terrängförhållanden för att träna och utveckla den viktiga grovmotoriken, som är viktig även för utveckling av finmotoriken. Vi strävar efter att väcka barnens nyfikenhet, lust att utforska och deras självständighet.

Vi arbetar skolförberedande och fokuserar mycket på att barnen ska bli självständiga och klara av mycket själva. Detta stärker även barnens självkänsla och att kunna lita på sin egen förmåga.

Senast uppdaterad: 7 september 2018